ESCOLA DE SANTA BRÍGIDA “Amer”

Ressenyes dels Sectors

Sector de Dalt

Sector de Baix

Introducció

Santa Brígida es una ermita situada en el cim d’una muntanya situada al N/E de la població
d’Amer, a la comarca de la Selva.

En els voltants de l’ermita trobem els dos sectors que configuren l’Escola de Santa Brígida d’Amer. Aquesta escola d’escalada tenen més de quaranta anys d’antiguitat, es una zona molt coneguda i bastant freqüentada, no sols per escaladors sinó també per gent que practica el parapent, ja que a prop de l’ermita si troba una pista condicionada per fer els salts.
Al costat de l’ermita trobem una font; però com la salubritat no es l’adequada durant tot l’any, el més aconsellable es portar-se l’aigua.

Accessos en els Sectors

Des de la carretera comarcal C-152 que creua la població d’Amer en direcció cap Anglès, girem a l’esquerra i pocs metres després de passar l’edifici de la Creu Roja, hi ha un carrer perfectament senyalitzat.
Es segueix l’itinerari del mapa de situació fins arribar a una bifurcació. Des d’aquest punt tenimdos opcions:

a) Deixar el vehicle fora de la pista i prop del dipòsit de l’aigua. Des d’aquí seguim el camí, en direcció N- N/E, marcat amb senyals blanques fins arribar directament a l’ermita (10-15 minuts).

b) Pujar fins a l’antiga pedrera (uns 15 minuts) d’on aparcarem i seguirem per el camí que baixa en direcció S/O fins a l’ermita (menys de 5 minuts).

Graduació dels Sectors

Les vies que formen l’Escola de Santa Brígida van des de IV fins a propostes de 7a en lliure. Recordà que tots els graus son orientatius.

Tipus d’Escalada

Torbareu des de plaques d’adherència fins a diedres i algun sostre. Existeix la possibilitat d’escalar una xemeneia, evident, entre les vies 1 y 2 del sector superior (Sector de Dalt).
En el sector inferior (Sector de baix) hi ha vies on es aconsellable utilitzar friends o tascons, ja que són bastant exposades

Equipament

A causa dels anys que tenen les vies, no se sap la identificació dels que les van obrir, equipà o reequipà. Estan equipades amb spits, parabolts, i a les vies més velles inclòs si poden trobar “burils”. En algunes vies la reunió està formada por un o dos parabolts, fent-se necessari l’ús de mosquetons